Všechny články

thumbnail TECH EDU 1 / 2014

Petr Koubský: Matematika je svět, v němž se dá příjemně zabloudit a nabrat vnitřní klid

„Většina lidí si nechá uniknout, jak je matematika krásná. Pro mne je její nejbližší analogií horolezectví, hledání cesty velkou a složitou stěnou, kde se větví varianty dalšího postupu, kde potřebujete sílu a šikovnost, ale hlavně musíte umět přečíst skálu, poznat její strukturu, její skryté vzorce. Matematika není věda o číslech, ale o strukturách.“ Když Petr Koubský hovoří o obávaném studijním oboru, uvěřil by mu i notorický repetent. Se známým popularizátorem vědy a digitálních technologií a empatickým pedagogem jsme si povídali o matematice ve škole a běžném životě, informačních technologiích a dialogu s generací Z.

thumbnail TECH EDU 1 / 2014

Miroslav Hradecký: Důležité je, aby učitelé uměli technické předměty učit

Když projíždíte vesnicí Rádlo, ležící poblíž silnice z Turnova do Liberce, a hledáte v kopci pod kostelem místní školu, napadá vás, že ne náhodou dostala letos titul Obec roku 2014. Upravené domky, malebné zahrádky, všechno v jakési harmonii. A malotřídka? Jakbysmet. I když už pamatuje více než sto let, jak do ní vejdete, je vám tu hezky.

thumbnail TECH EDU 1 / 2014

Miroslav Šabart: Děti studující technické obory nebudou zvyšovat počty nezaměstnaných

„Dávno to není černá práce,“ říká o strojírenských oborech Miroslav Šabart, místopředseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti ŽĎAS, který je zároveň prezidentem Svazu strojírenské technologie sdružující padesátku strojírenských firem. Téměř všechny „na vlastní kůži“ pociťují už několik let nedostatek technicky vzdělaných lidí. Při našem setkání jsme hovořili o studentech technických oborů a hlavně o tom, proč je jich tak málo.