Na naší základce z chemie strašáka neděláme

Text Ivona Krčilová, Foto ZŠ Humpolec TECH EDU 3 / 2017

Jsme ZŠ Hálkova Humpolec a chceme reagovat na jeden z článků ve vašem časopise. Na naší škole opravdu není chemie strašákem, u nás se v ní naopak úspěšně soutěží, a dokonce bych si dovolila říci úspěšně a s láskou...

A jsme u slova „s láskou“. Strašně se mi líbí, že se nám podařilo propojit dva důležité projekty – Srdce s láskou darované a Nejlepší mladý chemik ČR. Při obou projektech se jako pedagog sblížím s dětmi a ony mezi sebou, tyto věci prostě mají smysl a já jsem za ně ráda. Mě neobtěžují ty hodiny navíc, neobtěžují mě děti o přestávkách u mě v kabinetě, já to miluju... Poznám se s nimi blíž a ony se poznají mezi sebou. Jasně, vždycky to končí slzavým údolím na konci roku, ale o to víc mě těší, že se pak vrací i ze středních škol, prostě se přijdou kouknout, co je nového, nebo pro záchranu, když něčemu nerozumí. Co by si kantor mohl víc přát?

Na škole nepůsobím dlouho, ale i tak je těch jmen úspěšných a zapálených mladých chemiků celá řádka – Pavel Pavlíček, Adéla Křížová, Jitka Klubalová, Eliška Pejšková, Josef Krajhanzl, Adéla Matějková, Veronika Moravcová a můj syn Aleš. Tím to vlastně všechno začalo. Nikdy by mě nenapadlo, že cílem jeho života bude chemie, pořád mluvil jen o matice a fyzice, až nakonec vyhrál v soutěži Nebojte se chemie první a druhé místo, v okresní chemické olympiádě první místo a v kraji už stačil také získat všechny medaile. I za úspěchy v chemii získal mimo jiné prestižní cenu Zlatý oříšek a dvě ceny hejtmana Vysočiny. A aby vše propojil, napsal text k našemu soutěžnímu příspěvku do soutěže Srdce s láskou darované, který obdržel třetí největší počet hlasů od veřejnosti.

Na závěr chci moc poděkovat všem organizátorům obou soutěží, hlavně paní Jenšíkové a panu Čebišovi, kteří je krásně vedou, vždycky se na ně můžeme obrátit a jsou nám absolutní podporou. Jen tak dál a pokračujte! My budeme pokračovat s vámi! Děkujeme!

Ivona Krčilová, učitelka chemie,
a děti ze ZŠ Hálkova Humpolec

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TECH EDU 3 / 2017 na straně 19.