Kde vzít podnikatelský nápad?
.
Více…Na jaře ji přichystala skupina učitelů informatiky z Teplic nad Metují pro výuku na dálku po uzavření škol kvůli pandemii koronaviru. Chtěla školám a pedagogům umožnit dál vzdělávat žáky bez složité instalace a zakládání uživatelských účtů. V současné době využívá Digitální pohotovost 4.0 přes 300 škol po celé republice.
Platforma pro on-line výuku nabízí školám co možná nejjednodušší IT řešení v podobě jediného videokonferenčního nástroje, který funguje na rozesílání odkazů.
„Digitální kompetence a moderní technologie jsou jednou z našich priorit. Ani ve školství se bez nich neobejdeme, přičemž projekty, jako je Digitální pohotovost, ukazují, že to jde velmi jednoduše. Učitelé, kteří s Digitální pohotovostí 4.0 spolupracují, dokázali moderní platformu pro distanční vzdělávání využívat naplno, což nejen pomohlo s výukou, ale i při udržování sociálního kontaktu mezi učiteli a žáky,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.
Již zapojené školy zvažují, že by nástroje pro výuku na dálku využívaly i za běžného stavu v rámci standardní školní docházky, případně pro rodičovské schůzky. On-line konzultace se žáky i rodiči probíhají v jednotném prostředí, v němž se využívají profesionální e-maily škol. Vše v rámci základního balíčku nástrojů, kdy jednoduché aplikace usnadňují jak komunikaci a výuku na dálku, tak administraci a samozřejmě jsou také v souladu s pravidly GDPR a zásadami kybernetické bezpečnosti.
Podle jednoho z autorů projektu Tomáše Hambergera vítají Digitální pohotovost 4.0 zejména menší školy, jimž často chybí vybavení nebo programy potřebné pro on-line výuku. „Pomáháme jim stejně jako školám, kde ne všichni žáci mají vlastní digitální zařízení. Rovněž se snažíme upozorňovat na specifika jednotlivých škol, protože právě od nich se mimo jiné odvíjí to, zda a v jaké formě vzdělávání na dálku funguje, zavádějí ho či o něm uvažují.“ Autoři projektu tak mimo jiné plánují zmapovat reálné možnosti a potřeby základních a středních škol v oblasti on-line výuky, tedy skutečnou úroveň digitální infrastruktury škol, a také připojení na internet v místech, kde se školy nacházejí.
Připravila: Věra Vortelová
Zdroj: MPO
.
Více…Průměrná finanční zátěž spojená s Covid-19 vyšla každou českou domácnost na 17 tisíc Kč za rok. Oproti loňsku se tato ztráta zvýšila v průměru o 4 tisíce Kč, loni činila 13 tisíc Kč. Vyplývá to z průzkumu, který pro vzdělávací projekt Den finanční gramotnosti provedla agentura MindBridge Consulting.
Více…V rámci probíhajícího předsednictví ČR ve Visegradské skupině Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou CzechInvest a Zastupitelským úřadem ČR v Tel Avivu připravilo unikátní program na podporu inovací a start-upů ze zemí V4. Zájemci o účast mohou posílat přihlášky do 14. února 2020 a již v květnu získat nové kontakty a zkušenosti přímo v Izraeli.
Více…Duální vzdělávání v České republice dostává další impuls. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga s vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem připravují změny v odborném vzdělávání. V nejbližší době má v gesci MŠMT vzniknout Rada pro odborné vzdělávání. Bude mít za cíl pokračovat v rozšiřování a prohlubování prvků duálního vzdělání a koordinaci těchto činností v regionech. Plánuje se také Dohoda o spolupráci, v přípravě je i legislativní ukotvení.
Více…