Všechny články

thumbnail TECH EDU 4 / 2020

Pokud zmizí škola, společnost se rozpadne

Jak bude vypadat práce v budoucnosti? Diskuze se stále častěji nesou ve znamení robotů. Pojďme se nyní soustředit hlavně na lidi. Bude se chodit do práce, nebo už bude práce chodit za námi? A nakolik je reálné uvažovat o zakázkové ekonomice? Také o tom debatovala manažerka komunikace Microsoftu pro střední a východní Evropu Lenka Čábelová s Bobem Kartousem, který působí na Pražském inovačním institutu, Vysoké škole ekonomiky a managementu nebo v KoroNERV-20.

thumbnail TECH EDU 4 / 2020

Petr Prause: Od „bastlení“ vede přímá cesta k vynálezům

Na trhu je dnes řada kvalitních a důmyslných elektronických stavebnic, které obsahují veškeré potřebné součástky. Pro děti je však daleko dobrodružnější, když si mohou součástky na sestavení přístrojů samy sehnat a přístroje vyrobit. Hovořili jsme o tom s Petrem Prausem, představitelem soukromé iniciativy Hamík, který již 49 let podporuje v dětech a mladých lidech zájem o elektrotechniku, robotiku a radiotechniku a vyhledává technické talenty.

thumbnail TECH EDU 4 / 2020

Chemik s nadšením pro techniku

Říká se, že chybami se člověk učí. Ale jsou oblasti lidské činnosti, kde si je prostě nemůžete dovolit. Jednou z nich je farmaceutický průmysl. „Proto také ve Spojených státech zhruba před třiceti lety vymysleli koncept kvalifikací a validací, aby minimalizovali ohrožení zdraví a životů pacientů,“ vysvětluje Jiří Kočí, který má na starosti oblast kvalifikací ve společnosti Cayman Pharma. Spolu s validačními techniky a dalšími kolegy z technického útvaru usilují o to, aby jejich firma vyráběla své produkty, léčivé látky, v konzistentní kvalitě. „Jakýkoli nový produkt, ale také jakákoli inovace, třeba výrobního postupu, musí nejprve projít přes nás.“

thumbnail TECH EDU 4 / 2020

Tour for the Future

Ani cesta na Mars, ani návštěva virtuální společnosti 10.0. Jde o společný projekt Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), jehož cílem je seznámit žáky 8. a 9. tříd základních škol s novými technologiemi a podnítit jejich zájem o studium technických oborů.