Kde vzít podnikatelský nápad?
.
Více…Na konci října ožilo pražské Národní technické muzeum netradiční a v mnoha ohledech unikátní akcí. Zástupci tří strojírenských společností vytvořili soutěžní týmy s žáky středních a základních škol. Cíl? V daném časovém limitu postavit společně funkční lanovou dráhu ze stavebnice Merkur.
Pilotní akci Talenty pro firmy T-PROFI 2014 zaštítili viceprezident Hospodářské komory České republiky (HK ČR) Zdeněk Somr a generální ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr. Podpořili ji zaměstnavatelé ze tří různých regionů Česka, kteří s sebou přivezli také soutěžní týmy ze spolupracující střední odborné školy, případně i místní základní školy.
Za Jihočeský kraj to byl Motor Jikov Group a SPŠ automobilní a technická České Budějovice a ZŠ Nové Hrady. Kraj Karlovarský reprezentoval tým WITTE Automotive a Střední průmyslová škola Ostrov, ZŠ a mateřská škola Karlovarský venkov. Pardubický kraj zastupovala společnost CZ Loko a spolupracující SŠ průmyslová, technická a automobilní Jihlava a ZŠ Korunovační z Prahy.
Celou akci připravil propagátor technického vzdělávání Miroslav Hradecký, ředitel Základní školy v Rádle, ve spolupráci s Tomášem Zeleným a Romanou Nováčkovou z HK ČR. Vymyslel koncepci celé soutěže včetně konkrétního zadání a jeho škola zabezpečila technické vybavení včetně stavebnic Merkur, jež soutěžící pro svou práci potřebovali. Přivezl s sebou své žáky z prvního stupně, kteří nakonec vytvořili neplánovaně čtvrté družstvo společně s místními zástupci hospodářských komor.
Celodenní akce byla v mnohém originální. Soutěžní týmy byly tvořeny ze zcela odlišných věkových kategorií: například žáky 5. třídy ZŠ, 2. ročníku SŠ a zástupci firem, přičemž poprvé se všichni setkali až na akci. Zadání nikdo předem neznal, a tak se nemohl na plnění úkolů detailně připravit. Ověřily se nové cesty; při plnění zadání museli soutěžící uplatnit nejen praktické dovednosti, ale také své odborné znalosti. Roli vedoucího týmu přijal místo pedagoga zástupce firmy. Splnit úspěšně zadání tak bylo výzvou nejen pro žáky, ale také pro dospělé.
Všichni žáci se vrhli do plnění úkolů s obrovským nadšením, poznali své vrstevníky a ověřili si znalosti i dovednosti. Navíc si společně se svými učiteli a zástupci spolupracujících firem užili báječný inspirativní den.
Národní technické muzeum a Hospodářská komora ČR v rámci akce uzavřely rámcovou smlouvu o spolupráci s cílem společně iniciovat a realizovat další společné aktivity zaměřené na posilování odborného vzdělávání v technické oblasti, zvyšování prestiže technických profesí a odbornou spolupráci na společných projektech. Podle všeho bude mít tedy T-PROFI další pokračování.
.
Více…Průměrná finanční zátěž spojená s Covid-19 vyšla každou českou domácnost na 17 tisíc Kč za rok. Oproti loňsku se tato ztráta zvýšila v průměru o 4 tisíce Kč, loni činila 13 tisíc Kč. Vyplývá to z průzkumu, který pro vzdělávací projekt Den finanční gramotnosti provedla agentura MindBridge Consulting.
Více…V rámci probíhajícího předsednictví ČR ve Visegradské skupině Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou CzechInvest a Zastupitelským úřadem ČR v Tel Avivu připravilo unikátní program na podporu inovací a start-upů ze zemí V4. Zájemci o účast mohou posílat přihlášky do 14. února 2020 a již v květnu získat nové kontakty a zkušenosti přímo v Izraeli.
Více…Duální vzdělávání v České republice dostává další impuls. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga s vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem připravují změny v odborném vzdělávání. V nejbližší době má v gesci MŠMT vzniknout Rada pro odborné vzdělávání. Bude mít za cíl pokračovat v rozšiřování a prohlubování prvků duálního vzdělání a koordinaci těchto činností v regionech. Plánuje se také Dohoda o spolupráci, v přípravě je i legislativní ukotvení.
Více…