Všechny články

Vážení čtenáři TECH EDU,

v redakci jsme netušili, jak poutavě a s citem se dá mluvit o oceli, pecích a lidech kolem nich. Než jsme navštívili oceláře tělem i duší Ludvíka Martínka, který šéfuje elektroocelárně ve ŽĎASu a zároveň působí i na akademické půdě. Mimochodem, ve žďárské firmě je už čtyřicet let. Vyprávěl, jak jako učeň přišel do tehdejší Poldovky a čím si ho už tenkrát prostředí oceláren získalo. Mluvil o různých profesích a jejich proměnách v čase, a že se metalurg opravdu nenudí, neboť každá tavba je vlastně originál. Jeho rozhovor si vychutnáte, a aby byl obrázek dokonalý, doplnili jsme ho názornou infografikou, spoustou zajímavostí a samozřejmě i pohledem na současnou spolupráci mezi firmou a školami.

thumbnail TECH EDU 1 / 2015

Soutěž šikovných rukou a hlav

V prostorách dílen Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy ve Žďáru nad Sázavou se konala již tradiční soutěž v odborných dovednostech nazvaná Řemeslo Vysočiny 2015. Soutěž je velmi prestižní, představuje skutečné talenty v oboru a zároveň vytváří prostor pro jejich prosazení se v praxi.

thumbnail TECH EDU 1 / 2015

Uvidět je stokrát víc

Rodiče dnešních deváťáků, pokud sami v technickém oboru nepracují, mohou mít v některých případech příliš málo informací o tom, jaké možnosti pro jejich děti tyto obory skýtají a co přesně ve své moderní podobě obnášejí. „Nejjednodušší je, když se k nám přijdou podívat,“ říká Ing. Zbyněk Kadlec, personální ředitel společnosti ŽĎAS.

thumbnail TECH EDU 1 / 2014

Otrokovickému Experimentáriu dávají palec nahoru děti i učitelé

Přestože slýcháme již několik let povzdechy nad tím, že naše školy nepřipravují do praxe tolik žádané a zatím stále na pracovním trhu chybějící techniky, jen málo se udělalo pro skutečnou změnu tohoto stavu. Nicméně najdou se místa, kde se blýská na lepší časy. Jedno z nich jsme navštívili – Experimentárium Střední průmyslové školy v Otrokovicích.

thumbnail TECH EDU 1 / 2014

Petr Koubský: Matematika je svět, v němž se dá příjemně zabloudit a nabrat vnitřní klid

„Většina lidí si nechá uniknout, jak je matematika krásná. Pro mne je její nejbližší analogií horolezectví, hledání cesty velkou a složitou stěnou, kde se větví varianty dalšího postupu, kde potřebujete sílu a šikovnost, ale hlavně musíte umět přečíst skálu, poznat její strukturu, její skryté vzorce. Matematika není věda o číslech, ale o strukturách.“ Když Petr Koubský hovoří o obávaném studijním oboru, uvěřil by mu i notorický repetent. Se známým popularizátorem vědy a digitálních technologií a empatickým pedagogem jsme si povídali o matematice ve škole a běžném životě, informačních technologiích a dialogu s generací Z.