Všechny články
TECH EDU 4 / 2015
„Říkal jsem si, že nemohu nabádat své studenty k tomu, aby se účastnili soutěží a poměřovali své schopnosti s konkurencí, a přitom jim nejít příkladem,“ vysvětluje letošní držitel ocenění Red Dot Winner za design obráběcího stroje navrženého pro firmu Škoda Machine Tool a vedoucí ateliéru Ústavu průmyslového designu Fakulty architektury ČVUT Praha Martin Tvarůžek svou motivaci, proč se přihlásil do prestižní mezinárodní soutěže. V šedesátileté historii Red Dot Award jde o první vítězství českého tvůrce ve strojírenské kategorii.
TECH EDU 4 / 2015
Jan Antonín Baťa říkával, že nedělá boty, ale člověka. Kombinace teorie a praxe vychovala jednu generaci velmi úspěšných lidí. V té době byla naše země příkladem celému světu. A tím bychom se měli opět stát.
TECH EDU 4 / 2015
Toužíme po splendid isolation, kde by vše bylo „malé, ale naše“. Ale okolo nás proudí velký svět a nutí – buď hráti s sebou světovou hru pod vlastní taktovkou, nebo nám hrozí taktovka někoho cizího…
(Za obchodem kolem světa)
Náš úspěch je v…
TECH EDU 4 / 2015
Vy, co pracujete, položili jste si už někdy tuto otázku? A vy, co studujete, je to vaše kritérium pro výběr prvního zaměstnání? Že mám spadnout z hrušky na zem? No, znám pár zaměstnavatelů, kterým záleží na tom, aby jejich zaměstnanci šťastní byli. Ono totiž štěstí jde ruku v ruce s úspěchem a úspěšní a šťastní lidé dělají úspěšnou a zdravou firmu. I o tom jsme hovořili s personální ředitelkou a zároveň spolumajitelkou společnosti Gumex Janou Lagovou.
TECH EDU 4 / 2015
Jak už jsme vás informovali v minulém čísle, obohatili jsme letošní ročník naší soutěže Srdce s láskou darované o zvláštní cenu za originální design – Světlo na cestu. Chtěli jsme totiž více zacílit i na technickou tvořivost dětí. Měly se rozhlédnout po svém okolí a najít místa, kde světlo chybí a kde by je chtěly rozsvítit i pro ostatní. Konkrétní místo měly nafotit a zaškrtnout křížkem, lampu si vymyslet a namalovat. A jak to dopadlo? Na to jsme se zeptali jednatele společnosti Filák Jana Filáka, který Světlo na cestu inicioval.
TECH EDU 4 / 2015
Vlkošská škola je druhou nejstarší na Přerovsku. Její historie sahá až do šestnáctého století, kdy do ní chodily i děti ze všech přifařených obcí, tedy z Kyselovic, Kanovska, Věžek a Bochoře. Dnes je moderně vybavená, slučuje pod jednou střechou školu mateřskou a základní a navštěvuje ji celkem asi šedesátka dětí. Ačkoli se tedy jedná o malou školičku, může se pochlubit mnoha celostátními vavříny. Nás sem zavedla zlatá příčka v soutěži Srdce s láskou darované.
TECH EDU 4 / 2015
V pavilonu G1 brněnského výstaviště bylo na konci listopadu opravdu rušno. Vypravili jsme se na Veletrh středních a vyšších odborných škol, který se konal už po jedenácté. Potvrdil, že žáci posledních ročníků základních škol i jejich rodiče mají zájem dozvědět se, jaké možnosti dalšího studia jednotlivé střední školy nabízejí.
TECH EDU 4 / 2015
„U středoškoláků převažuje názor, že technické a přírodovědné obory jsou příliš těžké, neuchopitelné, proto je lepší se do nich moc nepouštět a být manažerem čehokoli. Motivovat je k takovému náročnějšímu studiu není proto nic jednoduchého,“ konstatuje známou pravdu tisková mluvčí a vedoucí popularizačních projektů Univerzity Pardubice Valerie Wágnerová. Pardubické univerzitě se přesto popularizace vědy daří. V rámci evropských fondů pro vzdělávání a konkurenceschopnost byly vysokým školám poskytnuty finance nejen na odměnu pedagogů, kteří se tomuto tématu věnují, ale i na podporu vysvětlování, co vlastně věda je, co přináší pro každodenní život nám všem, nejen badatelům. Tak začalo naše povídání.