Všechny články
TECH EDU 1 / 2017
V prosinci bylo na pardubické chemické průmyslovce opravdu živo. Ne, že by studenti zcela podlehli předvánoční adventní atmosféře, ale škola tradičně otevřela dveře dokořán, takže se na občas přeplněných chodbách proplétali současní studenti s těmi budoucími, s nimiž se na školu, její vybavení a vzdělávací nabídky přišli podívat i jejich rodiče. A nechyběli ani představitelé chemických firem z okolí. Kromě dne odborných dovedností za podpory Domu zahraniční spolupráce se tu konalo také druhé kolo jubilejního desátého ročníku celorepublikové chemické soutěže Mladý chemik.
TECH EDU 1 / 2017
Na tři tisíce dětí se svými učiteli se zapojily do třetího ročníku celostátní soutěže Srdce s láskou darované 2016/2017. Jaké práce se ucházejí o prvenství v rámci zvláštního ocenění Světlo na cestu, na to jsme se zeptali předsedy poroty pro tuto kategorii Jana Filáka.
David Benda je studentem čtvrtého ročníku SPŠ a VOŠ Brno v Sokolské ulici a strojařinu si vybral už na základní škole. Obor všeobecné strojírenství, který studuje, ho nadchl. „Získávám přehled jak o konstrukci, tak i o technologii výroby, seznamuji se také s CNC stroji,“ zahajuje své vyprávění. Před časem se rozhodl, že si sám postaví malou loď poháněnou parním strojem. Své dílo dotáhl do zdárného konce a dokázal zaujmout nejen učitele z technických škol, když jej představil na vzdělávací konferenci, ale také odborníky z řad konstruktérů. Jeho projekt doslova vyčníval mezi ostatními a získal zasloužené ocenění.
TECH EDU 1 / 2017
Obavy žáků a studentů z matematiky rostou a sílí snaha vytěsnit ji ze seznamu maturitních předmětů. Většina našich maturantů má také problém s vytvořením smysluplného textu a nedokáže se souvisle vyjádřit. Nad příčinami tohoto neblahého trendu, neznalostí principů a proměnlivostí oborové struktury jsme se zamýšleli s absolventem ČVUT, úspěšným podnikatelem a otcem tří dětí Petrem Smržem.
O spojených nádobách jménem škola a firma jsme v TECH EDU psali už mnohokrát. A jen tak s tím nepřestaneme, protože je to podle nás klíč k řešení velkého problému nedostatku mladého řemeslného a technického potěru.
TECH EDU 4 / 2016
Je 11. 11. 2016. Krásné datum pro Skleněnou noc, nemyslíte? Přijíždím do Nového Boru na netradiční den odborných dovedností sklářské školy, který je svým pojetím mimořádný. Stejně jako sama škola i Novoborsko – nikde jinde na světě není na tak malém místě koncentrováno tolik sklářských firem a zastoupení všech řemesel, které se sklem souvisí, od hutního zpracování po všechny zušlechťovací techniky.
TECH EDU 4 / 2016
Představte si slévárnu a v ní děti z mateřské školy. Ve společnosti Beneš a Lát to už nikoho nepřekvapí. Za osm let prošly jejím provozem desítky tříd školáků a předškoláků. O tom, jak mohou firmy dětem zprostředkovat kontakt s průmyslovou realitou, proč jsme po roce osmdesát devět rezignovali na manuální zručnost žáků a efektivní výuku exaktních věd a že není nikdy pozdě věci změnit, jsme si povídali s ředitelem firmy Beneš a Lát a tatínkem žáků školou povinných Lumírem Al-Dabaghem.
TECH EDU 4 / 2016
„Základní škola by měla žákům hlavně předestřít širokou nabídku studijních i učebních oborů s důrazem na ty, o něž je na trhu práce zájem, a najdou v nich tedy uplatnění,“ zdůraznil při naší návštěvě ZŠ Poříčany její ředitel Václav Pěnkava.